неділя, 12 лютого 2017 р.

Написання слів з апострофом


Написання слів з апострофом


Тема. Закріплення вимови і написання слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів з апострофом. Узагальнення знань з теми «Звуки і букви»
Мета: закріпити навички вимови, читання та написання слів з апострофом, виробляти уміння робити звуко-буквений аналіз таких слів, поповнювати словниковий запас учнів, вчити працювати над прислів’ями; розвивати вміння порівнювати, пізнавальну активність, спостережливість, вміння узагальнювати звукові явища, мовленнєві навички; виховувати любов до сім’ї та праці, свого народу.
Обладнання: комп’ютер,  предметні малюнки, картки, таблиці.
Хід уроку
І.Організаційний момент. Слайд 2
Я всміхаюсь сонечку:
-         Здрастуй, золоте.
Я всміхаюсь квіточці:
-         Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику:
-         Лийся, мов з відра.
Друзям усміхаюся,
Зичу їм добра.
– Щоб наш урок був гарним, цiкавим, змiстовним якими ви бажаєте бути на уроці ?
 – Дуже добре. Менi приємно вчити того, хто хоче вчитися.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
      1. Відгадування загадки-акровірша. Дослідницька робота груп.
¾   Діти, чи любите ви загадки?
¾   Учень групи «Літератори» підготував для вас загадку. Послухайте і відгадайте.
А я такий же, як знак розділовий
Простий і відомий шкільній дітворі.
Оце лиш в словах української мови
Сумлінно пишусь не внизу, а вгорі.
Твердість вимови вчу позначати,
Роздільно навчаю також читати.
Ось спробуй писати слово «імя» –
Факт, що зразу потрібним стану і я!
¾   Що це? (апостроф)
    - Що ж таке апостроф?
 - Наведіть приклади слів з апострофом.
3.Каліграфічна хвилинка. Слайди 3 – 4
 - Відкриваємо зошити.(вірш)
 - Запишiть: число, класна робота,
¾   Урок почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки.
¾   Назвіть  букви, після яких може ставитись апостроф. Запишіть їх каліграфічно.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
¾  Від початку навчального року ми вивчали тему «Звуки і букви». Ви познайомилися з голосними звуками, дізналися про правопис літер на позначення деяких ненаголошених голосних, вивчили, які бувають приголосні звуки. На попередніх уроках ми говорили про апостроф та правопис слів із ним. І сьогодні у нас діти, урок, яким ми завершуємо вивчення теми про звуки та букви. Він буде узагальнюючим уроком, на якому ми повторимо і апостроф, і спробуємо пригадати все те, що вивчали раніше, а також познайомимося зі значенням нових слів.
Тож будьте уважними та зібраними.
ІV. Дослідницька робота груп.  
 - Пригадаємо правило вживання апострофа?
     1. Звіт групи «Дослідники».
      а) «Це цікаво»;
 - Пропоную послухати учнів групи «Дослідники», які повідомлять нам щось цікаве про апостроф.
*    Це наймолодший знак нашого письма.
*    Зявився в українській граматиці для позначення роздільної вимови.
*    Назва знака взята з давньогрецької мови, що означає: кривий, зігнутий, повернутий.
V. Закріплення раніше здобутих знань.
      1. Індивідуальна робота з картками.
2. Малюнковий диктант «Асоціації». Слайд 5
¾   Подивіться на малюнки і подумайте, які слова з апострофом вам приходять на думку. Запишіть їх.
(Сім’я, м’ята, м’ясо, п’ята, м’яч)
    3. Робота з підручником. Слайд 6
         а) Вправа 2 (усно);
¾   Утворіть слова з апострофом.
¾   Як вимовляється приголосний звук перед апострофом? (твердо)
б) Вправа 3 (фронтально);
¾   Випишіть слова з апострофом.
¾   Чому в підкреслених словах не пишемо апостроф?
4. Дослідницька робота груп.
а) Звіт групи «Мовознавці». Апостроф не пишеться Слайд 7
 - Наші мовознавці повідомлять коли апостроф не пишеться
                        ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА. Слайд 8
             Хто ж це в нас вже так стомився,
            І на ліво похилився?
            Треба дружно нам всім встати –
            Фізкультпаузу почати.
5. Вивчаємо нове слово.
а) Значення слова «метро» (малюнок). Слайд 9-11
 - Зверніть увагу на слово в прямокутнику.
Метро - (у французькій мові - столичний, у грецькій - головне місто) міська
швидкісна електрична залізниця, що проходить переважно в тунелях, у деяких місцях виходить на поверхню землі або на мости; метрополітен, підземка.
 - Діти, хто з вас бачив метро? У якому місті?
Б) Учні групи «Літератори» декламують вірші про метро.
 - Запишіть слово метро і запам'ятайте вимову і написання цього слова.
VІ. Вправи на вироблення вмінь виконувати звуко-буквений аналіз слів з апострофом.
    1. Утвори за зразком слова з апострофом. Слайд 12
солома – солом’яний,
олово – олов’яний,
дерево – дерев’яний,
риба – риб’ячий.
    2. Визначення слова «солом’яний». Слайди  -13
Слово СОЛОМ'ЯНИЙ:може мати декілька значень.
1.     Зроблений із соломи.
2.     Колір.
3.     Який легко можна порушити; нестійкий, неміцний.
4.     Солом'яний парубок — непривабливий, негарний.
3. Звуко-буквений аналіз слова.
   а) фронтальна робота;
Солом’яний - [с о л о м й’ а н и й?] – 9 б., 10 зв., 4 скл.
   б) самостійна робота; Слайди 14
¾   Хто з птахів зимує в Африці?
¾   Давайте послухаємо голос.
¾   Це солов’ї.
¾   Зробіть самостійно звуко-буквений аналіз слова солов’ї.
¾   Перевірте. Слайд 15
¾   Подивіться як виглядає гніздечко солов’я.
   4. Вправи на переніс слів з апострофом. Слайд16
¾   Поясніть прислів’я . Поділіть підкреслені слова  для переносу.
Пташка красна своїм пір’ям, а людина – своїм знанням.
Пір’-ям, зна-нням.
VІІ.Узагальнення і систематизація знань.
1.     Цікаві вправи.
Відгадайте загадки. Відгадки запишіть парами. Слайд17 - 18
-                     Скільки букв в українському алфавіті? Яка буква не позначає звука?
-                      Зайчик запросив до себе гостей. А як їх розмістити по порядку? Слайд19
- Яким звуком відрізняються слова? Слайд20
Пташки розтягнули слова на шматочки. Збери ці слова. Скільки у кожному слові складів? Слайд21-22
- Поділіть назви пташок на склади. Які слова поділити на склади не можна? Чому? Слайд 23 - 24
- Прочитайте правильно речення. Що їх розрізняє? Слайд25
Білочка збирає букви у слова,
не завжди все виходить – втомилась голова.
З білочкою разом до купи їх збери,
коли “один – багато”, спробуй, добери!
2.  Гра «Доповніть речення».
¾   Голосні звуки: [а], [о], [у], [и],...
¾   Дзвінкі приголосні звуки: [б], [г], [ґ], [д] [д’],...
¾   У слові стільки складів, скільки...
¾   Дзвінкі приголосні звуки утворюються з участю...
¾   Глухі приголосні звуки утворюються тільки...
¾   М’якість попередніх приголосних позначають букви я, є, і... 
VІІ. Домашнє завдання.
¾   Виконати вправу в підручнику 4. Повторити вивчене про «Звуки і букви»
¾   Я  підготувала для вас збірочку віршів, загадок та  про апостроф. ЇЇ ви розглянете після уроку.
VІІІ. Підсумок уроку
1.     Самомоніторинг. Слайд28
¾   Я роздала вам смайлики, але вони без ротика. Домалюйте його в залежності від того, як ви працювали на уроці. Якщо:
-         Я  брав  активну  участь  в  роботі  на  уроці.
-         Я  вносив  вдалі  пропозиції, які врахував  клас.
-         Я  надавав допомогу  однокласникам.
-         Я  вдало  узагальнював  думки  інших.
-         Я  давав  повні  відповіді  на  поставлені  питання. 
-         Я дізнався багато нового.    
¾   Тоді ваш смайлик буде усміхнений, якщо ж на уроці ви цього не робили, то ротик його буде незадоволеним

2.     Заключне слово вчителя.

Немає коментарів:

Дописати коментар